Home /
Praktijkvoorbeelden

Praktijkvoorbeelden

 

Case: InSided

Case: InSided, klant van Bonque (grote broer van Recque)

InSided
InSided is een bedrijf dat nu 3 jaar bestaat en zich focust op de interactie met en tussen klanten. InSided biedt een schaalbaar, bewezen en geïntegreerd interactie platform; een Community Platform.

“Bedrijven vinden het eng om met de klanten te praten, daarbij helpen wij ze. T-Mobile daar zijn we mee begonnen, en het slaat aan. Mensen stellen een vraag op zo’n community en andere klanten geven daarop weer antwoord waardoor de helpdesk dus niet word gebeld.”

PHP developers
“Het platform dat we hebben meegenomen van het vorige bedrijf hebben we verbouwd en uiteindelijk gebruikt voor inSided. Uiteindelijk schaalde dit platform niet meer mee en toen hebben we besloten het helemaal opnieuw te gaan bouwen. Toen is eigenlijk ook de vraag naar goeie developers ontstaan. Voornamelijk PHP developers maar ook zeker Front-end developers. Dus het komt met name door de groei die we doormaken nu, we zitten in een soort curve omhoog en het gaat steeds sneller nu. Vandaar de vraag naar goeie mensen”.

Waarom Bonque?
InSided heeft momenteel een all-inclusive abonnement bij Bonque.

Normaal gesproken betaal je een percentage van het salaris en dat is bij Bonque natuurlijk niet zo. Bij Bonque betaal je gewoon een bedrag en je weet vervolgens waar je aan toe bent. Ik het begin vroeg ik me dan ook af, gaan ze dan ook net zo hard lopen? Maar dat blijkt wel, want we hebben gewoon al een aantal goede mensen gesproken en daarvan één aangenomen via Bonque. Het zit gewoon goed en ik heb er een goed gevoel bij.

Daarbij komt dat je niet meer voor verassingen komt te staan, je kan bijvoorbeeld 10 mensen aannemen zonder dat daar nog consequenties aan hangen, dat werkt gewoon prettig.

En ik vind daarnaast dat het net wat gestroomlijnder is. De update die onlangs is doorgevoerd in het mailsysteem werkt gewoon ook prettig. Je krijgt een mail en je kunt meteen kiezen wat je met een kandidaat doet, uitnodigen, afwijzen, datums prikken. Het is werkelijk in een paar minuten klaar.”

Werkwijze
“Samengevat, de website is handig en aan de andere kant ook gewoon de interactie met Jelle Bongertman. Ik spreek Jelle zo ongeveer dagelijks, hij houdt me up-to-date en hij is daar gewoon erg proactief in en ik krijg dan ook dagelijks sollicitaties binnen.

Het is gewoon proactief, er wordt nagebeld en gecheckt. Ook het snelle schakelen, heel snel schakelen; daar kunnen we allemaal nog wat van leren. En daarbij heb ik het gevoel dat jullie een jonge club zijn, dat past wel bij ons.

Case: Gengu

Case: Gengu, klant van Bonque (grote broer van Recque)

Gengu
Gengu is een full-service internet bureau. “Dit betekent eigenlijk dat wij klanten bedienen van het bedenken tot exporteren van hun online omgeving”. Marc Gutlich (founder) omschrijft het in 2009 opgerichte bedrijf als een relatief kleine speler maar wel één die behoorlijk snel groeit. “Die groei samen met de aannemende vraag vanuit de markt leidt ertoe dat we ons ook op arbeidsvlak moeten blijven ontwikkelen.”

Development team
Momenteel bestaat het development team van Gengu uit ruim 6 developers. “Ik zie ons wel groeien tot een middelgroot bedrijf, tussen de 25-40 man, dat is mijn ambitie”

Waarom Bonque?
"Ik ben vanaf het begin gewoon goed benaderd door Ingmar Schakelaar en Ruben van Wijnen en dat in combinatie met de prijsstelling maakt het voor mij gewoon doable. De prijs-prestatieverhouding is gewoon heel goed, er worden veel kandidaten voorgesteld waarmee ik blij ben en dat bepaalt ook de kwaliteit.

Werkwijze
Gengu heeft een jaar lang een abonnement afgenomen, de kandidaat is uiteindelijk geplaatst met de welbekende Extensive Search. “Ruben heeft een goeie kandidaat geplaatst, hij doet z'n werk. Hij is goed en snel en heeft mij dan ook in vrij korte tijd aan een nieuwe collega geholpen, hij snapt het. Wouter Paap is hier nu alweer twee maanden en dat gaat gewoon heel erg goed. Hij past binnen onze cultuur en filosofie, en heeft het daarnaast gewoon ontzettend naar z'n zin”.

Toekomst
"Als ik kijk naar ons business plan voor volgend jaar, dan hebben we gewoon een bureau nodig dat snel reageert, acteert en gespecialiseerd is in een aantal vakgebieden als Front-end, back-end en .NET. Dat zijn de mensen die wij zoeken. Als we weer vacatureopdrachten hebben plaatsen we die dan ook bij jullie, bij Bonque."

Case: FindWhere

Case: FindWhere, klant van Bonque (grote broer van Recque)

FindWhere is gespecialiseerd in ‘location based service solutions’, zo ontwikkelden ze een applicatie waarbij je met één druk op een knop een alarm bericht kan verzenden die binnenkomt bij verschillende meldkamers. Het is een systeem dat veel wordt gebruikt; op dit moment zo’n 100.000 aansluitingen.

“We bevinden ons vooral op de senioren markt waar smartphones niet veel voorkomen. Daarom hebben we ook een soort van kastjes ontwikkeld, met deze kastjes kunnen senioren met een druk op de knop een alarm uitzenden. Zo kunnen senioren gemakkelijk hun boodschappen of wandelingetje doen en zich daarbij veilig voelen. Ze hebben hiermee hun mobiliteit terug en zijn verzekerd van hun veiligheid”

Development team
“Momenteel zijn we met een club van 39, we groeien hard dus dat gaat denk ik heel snel anders worden. De jongens die hier komen gaan ook van a tot z, ze doorlopen het hele proces en kunnen in alle technieken terecht. Ze krijgen de mogelijkheid om zich hier ook echt te vormen. Het is een uitdagende job hier, maar het is gewoon gaaf!”

Waarom Bonque?
FindWhere is alweer twee jaar klant van Bonque, dus het is alweer een tijdje geleden dat het eerste contact plaatsvond. “Het is alweer een tijdje geleden maar volgens mij kreeg ik een belletje van jullie, normaal dan heb ik altijd zoiets van ga weg, dat kost me tijd, ik zet wel een advertentie in de Telegraaf. Maar dat is ook niet meer van deze tijd natuurlijk, dus het is voor mij ook allemaal nieuw. In een keer zit je tussen de recruiters, en dan moet je kijken wat goed is en wat bij je past. Ik heb een verschrikkelijk hekel aan die recruiters die met die percentages van een jaarsalaris werken, ik vind dat zo zwaarwegend naar de persoon die je aanneemt. Dus dat model vind ik helemaal niks, en ik word dan ook 10x per dag gebeld door dergelijke partijen.”

Werkwijze
“Het model van Bonque levert en is hartstikke goed. De mensen die ik bij jullie vandaan heb gehaald waren gewoon heel goed. Het werkt efficiënt en het is fair hoe het gaat, het is realistisch. De directe communicatie, best wel snel. Ik heb iemand, wanneer kun je 'm zien? Jullie komen met een aanbod en dan maken we een selectie, dus dat loopt goed. Twee jaar geleden heb ik iemand bij jullie aangenomen, en die is hier nog steeds en heeft ontzettend naar zijn zin.”

Toekomst
“Ik denk dat het hartstikke mooi is, en als deze relatie zo is en zo kan blijven dan kunnen."

 

Pagina's:

Heb je nog vragen?

Je kunt ons bellen
Telefoon:
020 - 5300540
... of we bellen jou
of je mailt ons